' panikångest

jag och mamma satt och prata lite nu, vi kom fram till
att det antagligen är en panikångest jag lider av och
inget med magen utan oron som sitter där bara .. jag
va tvungen att undersöka detta och se om de kunde
stämma och då fick jag fram detta

Diagnos

(Enligt DSM-IV)

En avgränsad episod av intensiv rädsla eller obehag, där minst fyra av följande symptom utvecklas hastigt och når sin kulmen inom tio minuter:

1. Bultande hjärta eller hastig puls
2. Svettning
3. Darrning eller skakning
4. Känsla av att tappa andan
5. Kvävningskänsla
6. Smärta eller obehag i bröstet
7. Illamående eller obehag i magen
8. Svindel, ostadighetskänslor eller matthet
9. Overklighetskänslor
10. Rädsla att mista kontrollen eller bli tokig
11. Dödsskräck
12. Domningar eller stickningar
13. Frossa eller värmevallningar

och alla, exakt alla stämmer in mer eller mindre,
så de e de klart.. panikångest (y) de e skoj :/... så
mamma ska ringa min läkare imron, och få en tid
så vi kan kolla upp detta& så jag kan få tabeletter..
aledningen till att vi kom in i diskutionen nu va att
jag blev helt konstig innan, men då kännde jag bara
av nr 6, 5,1&2.. och när alla detta känslorna blandas
så får jag sån stor panik så jag börjar gråta, och de
gör verkligen inte saken bättre.. en gång för ngn månad
sen fick carro komma ner och hjälpa mig upp till
mamma& pappa, (eftersom jag hade rum där nere då)
för då satt jag dubbel viken i min datastol, sakade,
svettades, kunde inte andas, kvävdes, mådde illa,
och va ostabil i benen& hjärtat slog mycket snabbt,
men det kommer liksom från och till hela tiden de är de..
men vi får se hur de går med medecinen och hur allt blir..
 hoppas bara de blir bra! :/


Kommentarer
Postat av: Malin

det låter ju inte direkt kul =/

jag håller tummarna för dig snäckan! <3

2009-06-03 @ 23:06:22
URL: http://maalinakesson.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag kommer käka dina piller om du får några (A)

2009-06-04 @ 09:06:00
URL: http://PimPiina.bloggagratis.se
Postat av: embla

de låter så jävla jobbigt gumman om de e något jag kan gör om du behöver prata eller precis vad som helst tveka inte o fråga, jag finns där <33

2009-06-04 @ 13:35:22
URL: http://emblayao.blogg.se/
Postat av: Moster J

Bara du Carro, som skulle kunna skriva nåt så korkat.. :oS

2009-06-04 @ 14:27:35
Postat av: Caroline

Jag bara jag som kan skriva något så korkat för jag är såååååå jävla blåst ju

2009-06-04 @ 16:47:34
URL: http://PimPiina.bloggagratis.se
Postat av: Moster J

Var du själv som sa det Carro..

2009-06-05 @ 09:43:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0